Наша організація

Наша місія: об’єднання правників з громадянами Христинівщини та іншими заінтересованими людьми для сприяння втіленню принципу верховенства права в територіальній громаді, розбудові громадянського суспільства та правової держави, розвитку правничої професії, правової культури та правосвідомості суб’єктів права, задоволення та захисту прав і спільних інтересів членів організації, а також сприяння їхній гармонійній життєдіяльності.
  • Твори ВІЗІЮ для України...

    Круглий стіл “Ціннісні орієнтири для українців” в рамках проекту “Візія для України” З закликом “Твори ВІЗІЮ для України” Центр Політичних Студій та Аналітики за підтримки Благодійного фонду ім. Богдана Гаврилишина провів круглий стіл в стінах національного Університету  “Києво-Могилянська академія”.   Куди може прийти країна, яка не має бачення власного...

    Читати далі »
  • Громадські ради в Україні...

    До Вашої уваги: Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України повідомляє, про результати аналізу Секретаріатом Кабінету Міністрів інформації органів виконавчої влади, що надійшла на виконання доручення Прем’єр-міністра України від 25 червня 2012 р. № 26372/0/1-12 (щодо невідкладного формування громадських рад при...

    Читати далі »
  • Річниця ГР МНС України...

    Річниця Громадької ради при МНС України   Рівно рік тому, 8 липня 2011 року, розпочала роботу Громадська рада при Міністерстві надзвичайних ситуацій України. До її складу ввійшов і представник ГПО “Христинівчани”. А саме Олійник Юлія, яка з самого початку активно долучилася до роботи ради і була обрана прес-секретарем. Саме завдяки Юлії, Громадська рада має...

    Читати далі »
  • ГР при МЗС новини у липні...

    Ростислав Томенчук про новини з Громадської ради при МЗС З липня 2012 року відбулася зустріч членів Громадської ради при МЗС і національної платформи “Східного партнерства” з керівником В. Ченцовим, та двома іншими працівниками департаменту ЄС  МЗС України. Збиралися для обговорення можливої співпраці усіх трьох сторін, а саме: -       участь МЗС у відкритому...

    Читати далі »
  • 28 червня – день Конституції Україн...

    Круглий стіл Асоціації правників України: «Принцип верховенства права у діяльності вищих судових органів України: людина-правник-суспільство» «Не просіть у  Бога того, що може дати конституція»  Томас Джеферсон (третій Президент США, 1801-1809)   Під таким гаслом 26 червня у Києві відбувся уникальний захід до Дня Конституції України. Ініціатором та співорганізатором...

    Читати далі »

Обговорення пенсійної реформи (частина 2)

Продовження обговорення проекту Закону України “Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи”

За матеріалами управління праці 
та соціального захисту населення
 Христинівської райдержадміністрації

ПОЧАТОК ОБГОВОРЕННЯ

12.  За скільки років заробіток треба буде брати тим, хто виходитиме на пенсію в 2011 році? Чи зберігається правило, що майбутній пенсіонер за бажанням може виключати із розрахунку заробіток за „невдалі” роки, і в якому саме обсязі?
   Для обчислення пенсії враховуватиметься заробітна плата за весь період за даними персоніфікації.
   При цьому передбачається зберегти нині існуючі правила „оптимізації” заробітку і навіть деяким чином розширити їх.

13. Які компенсуючі заходи запропонував уряд, аби зменшити суспільний опір упровадженню пенсійної реформи і підвищити довіру до своїх дій? Як буде налагоджене інформування громадян?
   Реформування пенсійної системи передбачає розпочати запровадження обов’язкової накопичувальної системи пенсійного страхування. Це в перспективі дасть можливість диверсифікувати джерела доходів пенсіонерів і забезпечити накопичувальні пенсійні рахунки при яких кожна працююча особа буде бачити свої пенсійні накопичення. Це підвищить зацікавленість кожної особи у легальній сплаті внесків та приведе до зниження рівня тінізації доходів.
У солідарній системі передбачається застосувати ряд  компенсуючих заходів, які стосуватимуться збільшення розмірів пенсій жінок, працівників бюджетної сфери.
Передбачається створити робочі групи для проведення роз’яснювальної роботи та роботи з громадськістю.

14. З якої дати планується розпочати нарахування і виплату пенсій за новими правилами?
   Законопроектом передбачається введення його в дію з початку 2011 року. Запровадження деяких норм здійснюватиметься поетапно.

15. Яку суму економії очікується отримати в 2011 році у випадку схвалення парламентом усіх запропонованих заходів пенсійної реформи? Яким очікується дефіцит Пенсійного фонду?
   У випадку схвалення парламентом усіх запропонованих заходів пенсійної реформи економія коштів у 2011 року становитиме понад 1,7 млрд. гривень.
Реалізація зазначених заходів дозволить скоротити видатки  Пенсійного фонду України та зменшити дефіцит його бюджету.

16. Які головні особливості пенсійної системи після реформи?
   В Україні передбачене існування трирівневої пенсійної системи:

- солідарна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (I рівень);

- накопичувальна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (II рівень);

- система недержавного пенсійного забезпечення (III рівень).

З 2004 року впроваджено солідарну систему загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та систему недержавного пенсійного забезпечення.
Стан діючої пенсійної системи потребує невідкладного реформування.
З цією метою передбачається запровадити ІІ рівень пенсійної системи – обов’язкову накопичувальну систему пенсійного страхування та збалансувати діючу солідарну пенсійну систему. Запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування дасть змогу урізноманітнити джерела доходів майбутніх пенсіонерів і забезпечити більш високий рівень пенсій.
В той же час збалансування бюджету Пенсійного фонду та реформування солідарної пенсійної системи надасть змогу забезпечити можливість ліквідувати існуючі проблеми — забезпечити стовідсоткову виплату пенсій із солідарної системи та ліквідувати диспропорції у розмірах пенсій призначених у різні роки.

17. Чому реформа не торкнеться тих, хто пішов на заслужений відпочинок, особливо хто отримує по 50 тис грн.?
   Згідно із Конституцією України (стаття 22) при прийнятті нових законів, або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Зважаючи на це, пенсії, що були призначені до набрання чинності законом, виплачуватимуться у розмірах, які не можуть бути нижче від вже встановлених.
У той же час передбачається, що пенсії, які перевищують встановлений максимальний розмір, не будуть індексуватися або підвищуватись у випадках, передбачених законодавством, до того часу коли їх розмір відповідатиме максимальному.

18. Якщо нормативний стаж для призначення пенсій за віком збільшиться на 10 років, на ці ж 10 років зменшиться понаднормовий стаж, що зумовлює виплату відповідних надбавок. Тож, розмір надбавок для пенсіонерів буде суттєво зменшено: середньому пенсіонеру не доплатять 33 грн. на місяць або 392 грн. на рік. Наскільки це справедливо?
   Закон не має зворотної дії. Зазначена норма поширюватиметься лише на пенсії, які вперше будуть призначатися після набрання чинності Законом. Раніше призначені пенсії виплачуватимуться у встановлених розмірах, без будь-яких обмежень.
Крім того, слід зазначити, що нові пенсії призначаються з більш високого показника середньої заробітної плати і їх перевищення розмірів раніш призначених пенсій вже сьогодні досягає 70 відсотків.

19. Прожитковий мінімум, до якого дотягують мінімальну пенсію, не забезпечує існування пенсіонера, якщо він вийде на пенсію і не буде працювати. Як держава буде допомагати в цьому випадку?
   За наявності мінімально необхідного стажу (для жінок – 30 років, для чоловіків – 35 років) розмір пенсії не може бути меншим прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. За кожний рік страхового стажу понад 30/35 років встановлюється доплата у розмірі 1 відсотка мінімального розміру пенсії за віком.
Крім того у зв’язку із зростанням прожиткового мінімуму кожного разу розмір пенсії буде переглядатися в сторону збільшення.

20. Загострення ситуації на ринку праці у зв’язку із підвищенням пенсійного віку та нормативного страхового стажу – це звуження можливостей працевлаштування, зростання безробіття та погіршення соціального середовища (найчастіше ці проблеми пов’язують з молоддю). Як влада вирішуватиме проблему з працевлаштуванням?
   За експертною оцінкою науковців приріст чисельності населення працездатного віку у зв’язку із підвищенням пенсійного віку для жінок у 2011 році може скласти до 185 тис. осіб. Тобто, враховуючи прогнозні показники рівня безробіття на ринку праці у 2011 році (7,6-8,1%), суттєвого зростання чисельності безробітного населення не має відбутися. Крім того, у цьому році ми спостерігаємо зростання економіки, яке зазвичай супроводжується створенням нових робочих місць. Це має компенсувати незначне зростання пропозиції робочої сили на ринку праці.
   В умовах, коли головним довгостроковим демографічним трендом є процес старіння населення, підвищення пенсійного віку стає абсолютно природним і найбільш адекватним заходом соціально-економічних реформ, без яких вітчизняний ринок праці та пенсійна система мають сумнівні перспективи розвитку. По такому шляху йдуть всі країни, які стикаються з проблемою старіння населення.

21. Впровадження пенсійної реформи призведе до зниження добробуту пенсіонерів – зменшується (або втрачається) можливість одночасного одержання пенсії й зарплати. Чому ви пішли на цей крок, адже чимало людей просто вимушені працювати на пенсії?
   Законопроектом не передбачено будь-яких обмежень у виплаті пенсій працюючим пенсіонерам, за виключенням новопризначених спеціальних пенсій.
   Виплата трудових пенсій працюючим пенсіонерам буде здійснюватися в повному обсязі, незалежно від розміру отримуваної зарплати.

22. Чому майбутні пенсіонери поставлені в невигідні умови порівняно з нинішніми?
   Після прийняття закону раніше призначені пенсії виплачуватимуться в розмірах, які не можуть бути нижче від раніше встановлених. Крім того, слід зазначити, що нові пенсії призначаються з більш високого показника середньої заробітної плати і вже на сьогоднішній день перевищують раніше призначені пенсії до 70 %.

23. Чи будуть змінені  коефіцієнти нарахування? Скажімо, жінці 55 років і вона з 1-го січня оформлює собі пенсію. Вона знала наперед, що 20 років їй достатньо для того, щоб отримувати мінімальну пенсію, тому що решту часу вона доглядала за дітьми чи за онуками. Приходить, а їй кажуть, що такий стаж не передбачає отримання пенсії. Треба ще десять років попрацювати. Для більшості людей це буде шок.
   Мінімально необхідний страховий стаж для набуття права на пенсію за віком згідно законопроекту — 15 років.
Розмір пенсії обчислюється в залежності від заробітної плати та тривалості страхового стажу. Ці основні принципи солідарної системи пенсійного забезпечення залишаються незмінними.
Крім того, необхідно сказати, що час догляду за дітьми до 3 років зараховується до страхового стажу.

24. У чому полягає суть накопичувальної системи і чи готова до неї країна? Який відсоток відрахувань буде спрямовуватися на персональні рахунки?
   Накопичувальна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування  базується на засадах накопичення коштів на індивідуальних пенсійних рахунках та передбачає механізм їх успадкування.
Така система пенсійного страхування дозволить урізноманітнити джерела отримання особою доходів у старості і залучити додаткові інвестиції в економіку держави.
Після збалансування бюджету Пенсійного фонду України передбачається розпочати перерахування страхових внесків до Накопичувального пенсійного фонду.
Розмір страхового внеску на дату впровадження системи складатиме  2 % заробітної плати із подальшим його щорічним підвищенням на один відсоток до 7%.

25. Які вимоги ставив МВФ щодо пенсійної реформи? Чи правда, що влада посилила їхні пропозиції досить жорсткими пунктами, які боляче вдарять по українцях?  Вимоги МВФ передбачали в першу чергу заходи, які спрямовані на зміцнення фінансового підґрунтя солідарної пенсійної системи та забезпечення бездефіцитності бюджету Пенсійного фонду.
   Законопроектом, крім положень, запропонованих МВФ, передбачено також спрощення механізму призначення пенсій, встановлення деяких обмежень які стосуються пенсійного забезпечення держслужбовців, членів Кабінету Міністрів і народних депутатів, а також окремих обмежень для одержувачів спеціальних пенсій.

Поділіться з друзями, якщо Вам сподобалася стаття:

0
Теги поточного запису:
,

Тут Ви можете написати коментар

*

Увага: всі коментарі проходять модерацію.